tisdag 4 maj 2010

Hammarö


Nu i helgen gick en av de roligaste tävlingarna av stapeln. Det är en tävling som varje år lockar massa deltagare och stämmningen är på topp. Tävlingen heter Hammarö 3-dagars och avgörs med en banprofil som har en skillnad på 3 höjdmeter ska de sägas, alltså väldigt väldigt platt och man kör 4 etapper. 1 Prolog, 1 Tempo, 1 GP och 1 Linje, enkelt och lätt.

Prologen som var första etappen bjöd på kallt och regnigt väder för min del. Prolog är ju verkligen inte min starka sida men de var sjukt kul att få testa min nya Spec Transition hoj i action. De är verkligen en grym cykel, så den är verkligen att rekommendera. Cancellara har ju sagt att det är den snabbaste hojen han haft så då säger jag det med:)
Hur gick de då, jo 4:14 och en 74 plats efter första etappen.

Sedan under dag 2 var de dags för Tempo. Även idag var de lite blåsigt och kallt. Jag som hade hoppats på 19 grader och sol, efter att Andreas Linden sagt att de skulle bli de, blev ju lite besviken på vädret, men de är bara att bita ihop:)
Tempot kändes bra under hela loppet och cykeln var verkligen kanon. Jag sitter verkligen grymt bra på den och de ser faktiskt lite areo ut tom. Trots att jag har klungans längsta ben och kortaste överkropp.
Jag körde på 16:04 som räckte till en 54 plats, många tycker kanske inte att de är så bra men för mig så är de verkligen ett spår i rätt riktning!

GP på kvällen blev en lätt och fin resa. De gick fort men satt högt upp under hela loppet så de var inga problem att hänga med. Körde in på en plats runt 60 någonstans.

Linjet på Söndagen var jag verkligen sugen på och jag kände att benen var på rätt sida idag. Tänkte mig innan start att jag skulle försöka köra lite offensivt med mina krafter räknat och pröva att komma med i en utbrytning.

Jag prövade några gånger i början av loppet, men när den riktiga utbrytningen gick iväg då låg jag på fel plats. Segt men de kommer mer tillfällen. De goda var att jag satt med i klungan när de gick fort på ganska lugn puls.
På slutet så tänkte jag att jag skulle pröva att vara ganska högt upp och spurta så in i sista kurvan låg jag väl topp 10 men mina smala ben ville visst inte spurta idag:)
Kom i på en 34 plats och slutade runt 40 totalt i tävlingen och reste hem till Norge igen glad och förnöjd med att jag snart kommer ha ben till att var med och tävla med igen:)


Ciao Ciao


Inga kommentarer: