onsdag 26 maj 2010

Rankingritt och Tempo!

Lite sen med att uppdatera men här kommer de. Söndagen var upplagd för en ganska hård etapp men 2st backar som alltid splittrar klungan. Desamma hände denna gången. Jag prövade att innan den första backen lägga mig högt upp i klungan och gick in i backen blande de första.
De blev hårdkörning från början men jag kunde bita mig upp med andra gruppen. Sedan var de bara att bomba så man kom ikapp innan den andra backen!
Tajet som den sista och branta backen heter brukar alltid bli avgörande på det racet och så blev de idag. Jag gick in i backen bra men precis innan toppen släppte jag de där 10 meterna som man bara inte får släppa!! Jag tappad sedan mera i nedförskörningen. Sedan prövade jag att täta luckan på slätten men de gick inte. Var riktigt missnöjd med, hade jag bara tagit de sista meterna där så hade jag varit en av de 12 som gjorde upp om segern! men men nästa år då jävlar! Jag spurtade in på en helt okaj 26 plats av 235st till start. men nu vet jag iaf att jag kan hänga med bra i backarna igen!

Tempot blev som vanligt en mellan historia hade 44 tiden av runt 90 startande. De är så jag brukar ligga någonstans i mitten. Jag hoppas kunna bli bättre på detta till nästa del av säsongen och de kommande säsongerna. Jag har ju iaf materialet för att köra fort och snart kanske benen för de med! Som någon skall ha sagt när benen gör ont då blir huvet dumt, så de e just de jag måste lära mig att de gör ont när man kör tempo:)

Om ni vill se bilder från loppet så gå in på www.sykkelnytt.no och bilder eidsvollrittet.

Ha de göttans

Inga kommentarer: