måndag 10 maj 2010

1 Plats


Igår körde jag ett race som heter Ceresrittet som går inte så långt från där jag bor här i Norge. pågrund av att de inte var någon tävling så valde endel att köra detta "motionsrace" istället, så de var upplagt med hård körning.
Efter cirka 4 mil gick det iväg en grupp på cirka 10 man, vilken jag var med i. Banan som hela tiden gick upp och ned gjorde att man var tvungen att köra hårt för att komma iväg.
Denna stora gruppen körde på bra och i den satt bland annat Lars-Ove Thorsen och broder Jörn-Henrik( Östmarka SK) samt Ingar Stokstad(Team Joker Bianchi) plus några från Lillehammer mm.
Sammarbetet gick bra fram till de var 2 mil kvar då började stötandet, och jag kände verkligen att jag hade bra ben och blev liksom inte så sliten. Så när den sista riktiga backen närmade sig så la jag in en rejäl stött. Detta gjorde att vi bara var 6 st kvar efter den backen.
Mot slutet blåste de ganska rejält och då attackerade Lars-Ove och jag gick på hjul, samt Joker och Lars broder. Vi jobbade på bra och in i den sista backen på 2 km låg jag på hjul och gick sedan om i Spurten!

Riktigt gött att kunna köra ifrån folk som senast i fjor van Norgescup tävlingar mm.

1. Anders Ekh, Eidsvoll Sk 2:08 Snitt: 43,5 km/h

2. Lars-Ove Thoresen, Östmarka SK St

3. Ingar Stokstad, Team Joker Bianchi St

4. Jörn-Henrik, Östmarka SK

Nästa vecka är de dags för Östfold 3-dagars, som går av stapeln i Fredrikstad. Då ska de köras som fan.

Ciaooo

Inga kommentarer: