söndag 18 april 2010

Ett blåsigt lopp i Öst



Ja idag var de dags för Sverigecup i Linköping. Senast jag körde här var för 3 år sedan och då var de verkligen omvänt väder mot nu. För idag var de blåsigt blåsigt.
Loppet startade kl 11 och vi skulle köra ett längre varv på cirka 14 mil, fast de blev längre då hela klungan lyckades köra fel! Sjukt knepig situation, men efter att dom stoppat hela klungan och fått oss på rätt väg så kunde loppet starta på allvar igen.
För min del idag så kändes det till en början ganska bra, men ju längre loppet gick ju mer sliten blev jag och på slutet handlade det bara om att överleva och ta mig till mål. Jag tog mig tillslut till mål på runt 50 plats, efter att jag fått släppa inne på småvarven i kantvinden.
Hoppas att formen och benen håller till nästa helg då de är lopp i Fana, som ligger i Bergen(Norge). Då är de Norges cup och lite mer kuperat än det var idag så hoppas de kommer passa mig bättre.

Även idag körde ja på Speedsesion 38! De hjulen är verkligen kanon bra i även sådan terräng som idag, fick även idag endel kommentarer om designen som ju verkligen håller stilren klass!



Bilden är från idag på mig och Steve Slättmyr i Mck, som jag körde de sista varven med inne på slutet.

Ciaooo

Inga kommentarer: