söndag 23 maj 2010

En varm etapp 1!

Då var första etappen klar som var rankad som Norgescup. Med 201 st till start så var de upplagt för hårdkörning, för de var många som inte ville ligga i en sådan klungan med så många i. De jag och många andra inte hade räknat med var att efter 2km så gick en grupp iväg med 20 man. De låg ett tag bara några hundra meter framför klungan men när ingen körde i klungan och många av favoriterna satt där så var de bara att köra på då.
Jag satt inte med här framme men prövade att komma upp till dom under de andra varvet av 6st totalt. Jag kom iväg med en bra grupp som de såg ut med en från Skil-Shimano, 2 till från min klubb och 2 andra. Sammarbetet funkade inte så jätte bra då de bara var vi 3 från Eidsvoll som drog. Så efter några km så blev vi inhämtade. Detta var den sista riktiga uttbrytningen denna dagen så nu var´de bara att ligga i klungan och hoppas på att de 2 vi hade i den stora gruppen fick till de bra.

Jag rullade senare in med klungan på en 55plats, efter en hård dag i sadeln. Detta varma och torra vädret passade inte mig så bra. Hoppas på väder och fart i benen imorgon.
Då ska vi efter 7 milskörning uppför en 10min stigning där de troligen kommer bli hårdkörning!

Ciaoo

Inga kommentarer: