söndag 16 maj 2010

Gateritt og Fellesstart = GP och Linjelopp


Då var denna helgen avverkad och så sitter man här framför datan igen och skriver. Ska bli gött med en lugn dag imorgon, de är ju nämligen imorgon som Norrmännen firare att de blev av med oss 17 maj, år 1905 som jag har fattat det. Så då är man ledig från jobbet och äter (Pölse) korv med bröd (lompe), Tårta(Kake) och allt annat som är inte är så bra för kroppen.


Men tillbaka till helgens bravader. Igår körde vi GP i centrala Fredrikstad. De var en ganska platt och kort bana med 4 svängar. Runt och runt. Efter 5 varv lyckades jag få punktering och fick ta ett respit varv. Sedan var de bara på de igen.
Kändes väldigt mycket bättre idag efter min total kollaps igår på tempot. Men idag regnade det och inga pollen och då går de helfint!
Prövade på några attacker och var loss några varv men allt blev inhämtat.
Sedan inför de sista varven skulle vi dra upp spurten för våran Endre i lagt, de gick väl sådär men han lyckades knipa en 5 plats iaf och jag en 20 plats. Ganska förnöjd iaf.


Sedan var de då dagens tävling. De var upplagt för nästan 17 mil linje med ganska kuperad terräng. Kände verkligen att denna banprofilen skulle passa mig perfekt! Kände även att benen fanns där idag.

Efter cirka 8 mil kom en grupp på 4 man iväg och när dom hade cirka 40 sek attackerad jag för att försöka gå ikapp. När jag var cirka 20 sek bak dom kom 3 till upp och vi jobbade oss ikapp dom andra 4. Men när vi kom ikapp orkade nästan ingen dra förutom mig så förstod att detta var en dålig grupp, så efter lite över 1 mil blev vi inkörda.
Då gick en ny grupp iväg.Med där satt 2 st från min klubb Eidsvoll, så nu var de bara att ligga och avvakta i klungan.

Så låg där och såg lag arbeta förbrilt för att komma ikapp men de gjorde dom inte. Så Endre i klubben blev fin fin 3 på etappen och själv blev jag väl någonstans i mitten efter grymt bra lagkörning av oss idag. Men känner verkligen att jag kan vara med och tävla och med detta goa laget i Norge så kommer resultaten komma!

Så nu är de bara att träna på, nästa vecka är de dags för NorgesCup och helgen där på är de Rogaland GP (uci 1:2) i Stavanger.

Bilden är från dagens lopp jag i gult med vit hjul.
Ciaoooooo

Inga kommentarer: