söndag 8 maj 2011

Ringerike GP med crash...



Idag har jag kört Ringerike GP i Hönefoss. Detta lopp har alltid varit ett hårt etapp lopp men eftersom Tour of Norway iår kommer in som etapp lopp så kördes Ringerike som endags lopp. Det var upplagt för hårdkörning idag med både proffs och exproffs på plats. Redan efter cirka 5km så gick det iväg en utbrytning med runt 10 man och efter de gick de ganska lugnt i huvudfältet. Men på andra rundan efter cirka 6 mils körning så drogs farten upp en hacka och just i detta, i sidovinden crashade en gubben framför mig och jag hade oturen att åka med i backen. Jag pajjade mitt fram hjul och fick stå och vänta väldigt länge på nytt hjul då våran bil var sist i karavanen. När jag sedan skulle köra mig upp till klungan igen, låg jag och peacade bakom en bil, då tyckte den norska kommisarien att detta var fel och tog mig ut ur tävlingen!! Sjuk irriterande då jag väl egentligen inte gjorde något fel? Klart de är inte tillåtet att bli upp pecad men alla blir ju de nån gång, enligt mig så är de ganska självklart att man ska kunna komma tillbaka till klungan så lätt som möjligt efter att man har haft "verkliga problem". De är ungefär som att en ishockey spelare skulle bryta klubban men får inte hämta någon ny...Men en sak är säker nästa race är de revanch!!!






Ha deee

Inga kommentarer: