tisdag 29 juni 2010

SM

Då var årets första stora mål avklarat. Så nu sitter jag här framför datorn och är en liten smutta missnöjd, hade de inte varit för den där vurpan så kanske de gått riktigt bra...

Det var i fredags som linjet gick och jag var laddad till tusen. Jag var lite osäker på min form men direkt i första backen upp till Gesunda märkte jag att jag hade sjukt bra ben denna dag! Så låg fint med i klungan och sparade energi för att på 5 eller 6 varvet kunna vara med på hårdkörningen som skulle komma. Men då händer de en stor vurpa inträffar på utgången av varv 5 precis efter lagningen. Denna råkar jag bli inblandad i och just när detta händer blir de hårdkörning och luckan som bildades blev ointaglig. Sjukt segt när man ligger i 55 och jagar fast man märker att man inte kommer närmare!! Men men sånt händer ibland. Nu lullade vi runt de sista varvet i en grupp av 15 åkare var av några verkligen satt i fel grupp dom med, men de kommer flera SM. De blev en 49 plats på mig inget och skryta om direkt.

På Lördagen var de dags för de årliga Soldvarvi (Solleröloppet på Dalmål tror jag). De blev hårdkörning av Team CykelCity direkt från start och dessa skulle komma att ta första till sjunde platsen. Sedan efter dom kom jag inspurtandes på en 8 plats med nästa 48km/h i snitt stod de på resultat listan. Gött med en topp 10 placering från denna helgen iaf.

Nu blir de lite semester några dagar sedan blir de på de igen och full laddning till TOUR OF JAMTLAND.

Ciaooo

1 kommentar:

Andreas Simonsson sa...

Bra kört Anders! Riktigt synd att du fastnade i vurpan på SM. /Andreas