tisdag 15 juni 2010

På tur bland fjällen!



Denna helgen har jag varit och tävlat dom 3 sista etapperna av Norskcykelfestival. Alla de 3 sista etapperna gick av stapeln i Laerdal, en liten ort på ytterkanten av Norge. De var verkligen helt otrolig natur här med höga fjäll utanför hotellet och fina vattenfall. De som var lite segt var att de inprincip bara fanns en väg här:)

På Lördagen var de 1mil tempo på morgonen. De gick väl inte så bra, så efter SM ska de bli mycket träning på temphojen för att kanske kunna köra lite fortare. Men på kvällen var de upplagt för ett riktigt GP lopp med 60 varv på en 1300m bana. Ett riktigt kermess asså. De gick fort direkt och de gjorde de väl hela tiden för de var först på 40 varvet som ett utbrytar grupp bildades. Jag kände då att jag hade bra med krafter så la in en stöt för att kunna gå ikapp. Men efter något varv fick jag ge mig men var nära så trycket i benen finns där och jag hoppas på att de kommer till SM. Strax efter att jag blev inhämtad blev också utbrytar gruppen de och de blev spurt. Jag rullade in som 17 man glad att formen är påväg.


På Söndagen var de dags för Linjelopp på 14mil. Min plan var att ligga i fältet på de 4 stora varven som och sedan köra hårt på de avgörande små rundorna. Men så blev de inte. Jag kom med i lite utbrytningar hela tiden och som längst höll de väl 1 mil. Synd att de var helt pannkake plat för jag kände mig stark idag. På de avgörande små varven var de stöting hela tiden och tillslut kom 2 st iväg som gjorde upp om segern. Mitt mål idag var en topp 10 placering så inför spurten låg jag bra till och hade en topp 10, men då blev jag påkörd och fick rulla in på en plats runt 20 med ett brutet växelöra, segt men formen är påväg och hoppas att SM kommer gå bra!

Nu blir de bra med träning i veckan och på Lördag drar jag till Orsa där jag ska vara i 1 vecka innan SM.


Ciaooo

Inga kommentarer: