tisdag 24 november 2009

Styrka


Träningen just nu består mest av träning under den så kallade tröskeln. Detta gör man ju mestadels för att de är långt kvar till säsongen och att man inte ska dra på sig förtidig form eller att man blir sjuk.

När jag var Junior hade jag inte en aning om hur man skulle lägga upp träningen för att man inte skulle bli sjuk eller bli övertränad. Det jag gjorde, som också många andra gör, är de att jag tränade fel och för mycket! De var ingen som sa till mig hur man skulle träna eller vad man skulle träna. Detta lädde till att de gick väldigt bra, enligt min mening, under mitt andra år som junior, men efter den säsongen var jag totalt slut! Jag fick sjukdom efter sjukdom och kunde inte få någon balans på träningen.

Jag menar inte att med hjälp vid den tiden, så skulle jag kunnat bli riktigt bra. Utan de jag menar är att man ska ta vara på de unga som kommer fram inom en sport och vill satsa starkt och stötta dom till tusen! Enligt min mening finns de allt för många 40 plusare, som fortfarande tror att dom kan träna mycket och bli "proffs", tänk om alla dom skulle lägga den kraften på unga talanger. När jag bli över 35 ska jag sluta sporta och satsa på att hjälpa till med ungdomsverksamhet och hjälpa motiverade unga!
Jag beundrar verkligen dom som lägger ner kraft och tid på detta nu! Ni är mina idoler! Så är de bara!


Snakkes




Inga kommentarer: