fredag 23 oktober 2009

Tillbaka



Ja då sitter man här igen efter cirka 2,5 år sedan jag skrev sist:) Men varför ska jag börja skriva igen då? De vet jag inte riktigt, men en blogg är en blogg...

Just nu och snart 2 år tillbaka så bor jag i Norge i Jessheim som ligger 4 mil från Oslo, jag bor i en 2:a tillsammans med min underbara flickvän Ida och jobbar just nu på en sportbutik, som är special inriktade på cykel och racingskidor. Butiken heter G-Sport och är Norges största sportkedja. Min största uppgift här är väl att snacka håll i huvudet på kunder(som jag är väldigt framgångsrik på) och sälja så mycket som de går. För att inte skryta, men jag är en ganska bra säljare och är kung på mersalg som man kallar de här i Norgeland.

Att jobba i Norge är inte en sådan stor skillnad från att slita i Sverige, de enda är att norrmänn är mycket latare än oss svenskar. I detta landet går man helst till jobbet, gör sina timmar och går hem. Om man kan stå i ett hörn hela den dagen och inte göra något i 8 timmar, då tar dom den chansen, medans vi svenskar jobbar på och sliter. De är just därför svenskar har lätt att få jobb här, så är de någon som inte har jobb i Sverige och vill öka sin inkomst, dra till Norge!

Nu är de dags för Söndagsmys! Skriver snart igen!

Men kom ihåg Stay Classy!

Inga kommentarer: